Robert Kaliňák
robertkalinak.jpg

JUDr. Robert Kaliňák (nar 1971) je slovenský politik. Je poslancom NR SR a bývalý podpredseda vlády a minister vnútra. Kaliňák je podpredseda strany SMER - sociálna demokracia.

V polovici 90 rokov získala v privatizácii 70% akcií firmy Kovošrot firma „TRIANGEL CAPITAL, s.r.o.“. Jedným z konateľov firmy bol aj Elemír Tichý. Kovošrot pre svoju zadĺženosť (len Fond národného majetku dlhoval 58 miliónov korún) dali majitelia do konkurzu. V prvom kole za Kovošrot piešťanská firma ponúkala 51 miliónov korún, napriek tomu však bol predaný v druhom kole firme KRUPP, s.r.o. za 25 miliónov korún, ktorej konateľom bol v tom čase aj Robert Kaliňák. Súd zhodnotil, že počas konkurzu prišlo k pochybeniam a konkurzný správca predával majetok bez predchádzajúceho súdneho rozhodnutia: vyčiarkol teda správcu Petra Szivósa zo zoznamu správcov, k žiadnej inej náprave však nedošlo.
Kaliňáková firma tak získala majetok Kovošrotu za 25 miliónov korún, medzi ktorý patrili:

  • pozemky v Bratislave (22 000 m štvor, cena sa v tom období pohybovala v tejto oblasti okolo 5 000 Sk za m)
  • pozemky v Trenčíne (27 000 m štvorc)
  • chata v Tatranskej Štrbe

Firma Krupp krátko po transakcii previedla pozemky na ďalšie firmy: Bussines Park Bratislava a.s. - dnes už vystupuje pod názvom Jarabiny a.s. - a firma Bratislava trade center a.s. V oboch firmách figuroval aj Ján Počiatek. V druhej polovici roku 2004 do nových firiem vstúpil Elemír Tichý, ktorý na začiatku vlastnil Kovošrot - tým sa majetok očistil od dlhov a vrátil sa do rúk pôvodných majiteľov.

Robert Kaliňák je aj spolumajiteľom siete reštaurácií spolu s Jánom Počiatkom

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License