Meinl Bank

Meinl Bank je rakúska banka , ktorá sprostredkovala predaj bratislavského letiska, kde výhercom súťaže bola Penta. (Transakcia neskôr bola zrušená)

3. 4. 2009 reuters
Julius Meinl, potomok kráľa kávy, je za mrežami
Pre Rakúšanov, ktorí si potrpia na tradície, je to silná káva. Hlava jednej z najstarších obchodníckych dynastií krajiny je za mrežami. Juliusa Meinla Piateho, 49-ročného potomka rodiny, ktorá už v predminulom storočí preslávila Viedeň pražením kávy a dovozom koloniálneho tovaru, polícia zatkla v stredu večer pre podozrenie z podvodov. Na černoška s červeným fezom, vychýrenú obchodnú značku, padol tieň.

juliusmeinl.jpg

Julius Meinl pred symbolom firmy
"Zatkli ho, pretože existovalo riziko, že sa pokúsi uniknúť," povedala hovorkyňa prokuratúry Michaela Schnellová. Meinl má britský pas a podľa rakúskych médií pri jeho dome stálo natankované súkromné lietadlo.
S kávou a cukrovinkami škandál nemá nič spoločné. Na rozdiel od svojho prapradeda, rodáka zo západočeských Kraslíc, sa Julius Meinl V. sústreďoval na finančné operácie a investovanie. Pred štvrťstoročím presídlil do Viedne z rodného Londýna, kam židovská rodina ušla pred Hitlerom, a prevzal vedenie Meinl Banky. Tá bola dovtedy napriek šesťdesiatročnej histórii len malým finančným ústavom. Z omrvinky meinlovského impéria však postupne spravil jeho najligotavejší klenot.
Meinl Bank začala rakúska prokuratúra preverovať už pred pol druha rokom spolu s jej dcérskou realitnou spoločnosťou Meinl European Land. Tá od začiatku tohto desaťročia vyzbierala od drobných akcionárov miliardy eur na investície do nehnuteľností v strednej a východnej Európe. V roku 2007 stratili akcie Meinl Land dve tretiny hodnoty po tom, čo firma utajeným a akcionármi neschváleným odkupom vlastných akcií umelo podporovala ich cenu. Vlani síce firmu kúpila izraelská investičná spoločnosť, ktorá ju aj premenovala, Julius Meinl V. a jeho banka sa tým však zodpovednosti voči bývalým akcionárom nezbavili. Predminulý mesiac polícia prehľadala viedenskú centrálu banky aj jej ďalšie pobočky vrátane bratislavskej.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License