Juraj Ondrejčák
jurajondrejcakaliaspito.jpg

Juraj Ondrejčák prezývaný Piťo

TRNAVA, 17.11.2011 15:50
Juraj Ondrejčák alias Piťo, považovaný za šéfa jednej z najvplyvnejších bratislavských skupín, zostáva vo väzbe, a to v Ústave na výkon väzby a trestu odňatia slobody v Leopoldove.
Rozhodol o tom dnes Okresný súd v Trnave.Nižší súd rozhodoval necelé dve hodiny od približne 14.00 h.
Dôvodm prečo sa tak sudca rozhodol boli možnosti, že by mohol ovplyvňovať svedkov alebo utiecť zo Slovenska.
Sudca podvečer rozhodol, že za mrežami ostávajú aj ďalší traja obvinení.
Návrh na väzbu
Návrh na väzbu podal prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry (ÚŠP) Generálnej prokuratúry (GP) za trestné činy poškodzovania cudzej veci a nedovoleného ozbrojovania a obchodovania so zbraňami.
Špeciálny prokurátor podal v tejto veci podpaľovania áut návrh na väzbu v stredu 17. novembra nielen na Juraja Ondrejčáka, ale aj na Michala B., Martina P. a Petra B. Obvinené sú v tejto kauze aj ďalšie tri osoby. Za uvedené trestné činy môže byť uložený trest odňatia slobody až na desať rokov.
Čo sa malo údajne stať
Juraj Ondrejčák po dohode s dvoma ďalšími osobami ich mal poveriť, aby zabezpečili vybuchnutie domu poškodeného R.T. a zapálili jeho autá, pričom útoky mali byť vykonané naraz a koordinovane, Juraj O. zabezpečil na uvedené útoky potrebný materiál – výbušniny, dve nálože tritolu s časovou rozbuškou, ktoré následne Martin P. odovzdal Adamovi Š. a za prítomnosti Viktora M. a Igora D. im predviedol spôsob fungovania a aktivácie zariadenia, a následne po rozdelení úloh a "odlákaní" príslušníkov polície na iné miesto Michal B. v nočných hodinách 30. marca 2010 hodil pripravené výbušné zariadenie pod vozidlo značky BMW vo dvore rodinného domu v Trnave, čím došlo k škode na vozidle v sume cca 75-tisíc eur a na rodinnom dome v sume cca 5 300 eur.
Okrem toho Juraj Ondrejčák mal po dohode s dvoma ďalšími osobami ich poveriť, aby zabezpečili podpálenie motorových vozidiel osôb, ktoré spolupracovali s R.T., pričom útoky mali byť vykonané naraz a koordinovane.
Následne Viktor M. spoločne s Igorom D. a Adamom Š. naplánovali jednotlivé útoky, rozdelili úlohy a opätovne "odlákali" príslušníkov polície na iné miesto, pričom Peter B. tiež v nočných hodinách dňa 30. marca 2010 s pomocou ďalších osôb zapálil osobné motorové vozidlo značky VW Golf patriace J.D., čím spôsobili na uvedenom motorovom vozidle škodu v sume približne 11 500 eur.

BANSKÁ BYSTRICA, 17.11.2011 11:44 | TASR
O piťovcoch v kauze hypoúverov rozhodne súd v piatok
Špecializovaný trestný súd v Pezinku (ŠTS) o tom, či päť obvinených piťovcov v kauze podvodom získaných hypotekárnych úverov z USA, zostane vo väzbe bude rozhodovať od piatka rána 18. novembra, informovala hovorkyňa ŠTS Katarína Kudjaková.
Rozhodovať bude ŠTS pracovisko Banská Bystrica. V tomto prípade pôvodne figurovalo sedem obvinených osôb. Medzi nimi však nie je Juraj O., alias Piťo považovaný za bossa skupiny. O tom, či on ostane vo väzbe bude rozhodovať v kauze podpaľovania áut zase Okresný súd v Trnave.
Návrh na väzbu na spomínaných päť osôb dal špeciálny prokurátor za zločiny založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, za obzvlášť závažný zločin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za zločin falšovania a pozmeňovania verejnej listiny, úradnej pečate, úradnej uzávery, úradného znaku a úradnej značky, za obzvlášť závažný zločin vydierania.
Skupina Juraja Ondrejčáka alias Piťa, ktorých členov zadržala polícia, špeciálne jednotky pri jednej z najväčších policajných akcií v utorok 15. januára ráno v bratislavskom Lamači a v Trnavskom kraji sa mala dopustiť viacerých závažných trestných činov a viacerých skutkov.
Tie dozoruje viac prokurátorov a prokuratúr. Vyššie spomínané podvodom získané hypotekárne úvery z USA a potom aj podpaľovanie áut dozoruje Úrad špeciálneho prokurátora Generálnej prokuratúry SR (GP).
Závažný zločin nedovolenej výroby omamných a psychotropných látok jedov alebo prekurzorov, ich držania a obchodovania, kde figuruje až sedem obvinených zo skupiny piťovcov zase dozoruje Krajská prokuratúra v Bratislave (KS).

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License