Igor Kucej
igorkucej.jpg

Igor Kucej bol členom politickej strany SDKU, kde vykonával funkciu pokladníka,(hlavný pokladník bol Gabriel Palacka)

11. 12. 2010
SDKÚ opäť zvolila Kuceja za pokladníka
BRATISLAVA. Kontroverzný pokladník SDKÚ Igor Kucej sa bude o stranícku kasu starať aj ďalej. Prezídium SDKÚ ho tento týždeň na návrh predsedu strany Mikuláša Dzurindu opäť zvolilo do funkcie.
„Áno, potvrdzujem to," povedal hovorca strany Michal Lukáč. Za návrh podľa neho hlasovali všetci prítomní členovia prezídia, len Kucej sa zdržal. Pokladníkom má byť ďalšie štyri roky.
Za Kuceja hlasovala aj podpredsedníčka strany Iveta Radičová, ktorá v januári ako jediná z vedenia otvorene zapochybovala o tom, či je dobré, aby napríklad logo strany vlastnila súkromná firma a nie SDKÚ. „Hlasovala som za neho preto, lebo nebola žiadna iná alternatíva," odkázala cez hovorcu Rada Baťa.
Pre podozrenia okolo financovania strany, ktoré smerovali najmä ku Kucejovi, sa Dzurinda stiahol z čela kandidátky pred poslednými parlamentnými voľbami a nestal sa poslancom.
Igor Kucej bol jediným kandidátom na pokladníka. Zvolili ho napriek tomu, že špeciálna prokuratúra stále neukončila vyšetrovanie financovania strany.
Predseda Smeru Robert Fico obvinil v januári SDKÚ, že perie cez schránkové firmy špinavé peniaze. Jednou z nich mala byť aj spoločnosť Allied Wings s prepojením na daňové raje. Fico tiež zverejnil, že logo SDKÚ vlastní spoločnosť Involve, kde je konateľom Kucej.
Aký je rozdiel medzi generálnym prokurátorom Trnkom a premiérkou Radičovou? Kým Trnka pokladníka SDKÚ nevyšetruje, Radičová zaňho rovno hlasuje. Píše v stĺpčeku Lukáš Fila
Jej stopercentným vlastníkom je firma Destor Investments, ktorá má s Allied Wings rovnakú londýnsku adresu, zakladateľa aj správcu. „Ak je pokladník SDKÚ konateľom fiktívnej anglickej firmy Destor Investments, má prepojenie aj na Allied Wings, ktorá poskytla úver SDKÚ," tvrdil Fico.
Škandál s financovaním SDKÚ prepukol už v roku 2005, keď vyšlo najavo, že jej 22-miliónový dlh prevzala spoločnosť Soul.
Hoci šlo o stratovú firmu, priplatila ďalších 27 miliónov korún a získala priestory SDKÚ v centre Bratislavy. Fico tvrdí, že táto „garážová firma" si požičala peniaze od švajčiarskej banky Credit Suisse. Po tom, čo dostala SDKÚ od Soulu peniaze za predaj budovy, časť z nich poslala na účet Allied Wings v Credit Suisse. Podľa Fica išlo o 517-tisíc eur.
http://www.cas.sk/clanok/148891/dzurinda-o-financovani-sdku-na-otazky-odpoviem-uz-len-pisomne.html

13. 02. 2010
Pokladník SDKÚ Igor Kucej: Dôkaz neukážem!
Pokladník SDKÚ Igor Kucej vraj ukázal denníku SME dôkaz o tom, že je majiteľom akcií na doručiteľa firmy londýnskej schránkovej Destor Investment.
Igor Kucej je vraj vlastníkom londýnskej firmy Destor.
Tá je jeho spoločníkom vo firme Involve, ktorá vlastnila modré logo SDKÚ. Aj keď Dzurindova SDKÚ Novému Času pred dvomi týždňami sľúbila, že Kucejovo vlastníctvo firmy Destor Investment nemá problém doložiť dôkazom, včera to už fi nancmajster strany odmietol.
„My už nepotrebujeme túto publicitu, vraciam sa k práci,“ reagoval Kucej na žiadosť Nového Času. Pred niekoľkými dňami totiž tvrdil, že dokumenty má v Londýne u právnika a musí po ne vycestovať. Vlastníci akcií na doručiteľa však nie sú nikde uvedení. Jediné, čo dokazuje, že vlastnia akcie, je papier, na ktorom je to napísané. A kto ten papier vlastní, ten má teda aj akcie. Strana však stále nevysvetlila ani to, kto v skutočnosti stojí za pôžičkou od firmy Allied Wings z roku 2000.
Jediným, kto vie zodpovedať túto otázku, je expokladník Gabriel Palacka. Práve on mal vybavovať peniaze, ktoré cez spoločnosť Allied Wings putovali do SDKÚ a strana pôžičku splatila z predaja budovy na Medenej ulici v Bratislave.

27. 01. 2010
Fico odkrýva ďalšie čachre: SDKÚ vraj prala peniaze cez firmu Soul
Predseda vlády Robert Fico zverejnil zmluvu o úvere medzi spoločnosťou Soul, s.r.o., a bankou Credit Suisse, hoci je predmetom bankového tajomstva a firma Soul, s.r.o., ju nikdy nesprístupnila tretej osobe. Uvádza sa to vo vyhlásení konateľky spoločnosti Soul Sidónie Bartovej.
"Išlo o štandardný úver, žiadne pranie špinavých peňazí," uvádza sa vo vyhlásení. Fotokópiu zmluvy si spolu s ďalšími dokumentmi podľa Bartovej vyžiadala daňová kontrola v roku 2008. "Počas celého roka 2008 boli vo firme Soul, s.r.o., niekoľkokrát na 'miestnom zisťovaní' pracovníci daňového úradu. Táto neobvyklá a nezvyčajná kontrola nezistila následne žiadne nedostatky," konštatuje Bartová. "Podľa informácií pracovníkov daňového úradu sa to celé uskutočnilo na príkaz Daňového riaditeľstva," dodáva.
VIDEO: Robert Fico hovorí o firme, ktorej SDKU splácala úver
"Pýtame sa, odkiaľ mal (premiér, pozn. TASR) túto zmluvu? Jediná odpoveď je podozrenie, že predseda vlády zneužíva na tento boj štátne inštitúcie a zaťahuje do toho aj súkromné firmy," uvádza Bartová v tlačovom vyhlásení. "Firma Soul, s.r.o., nikdy nevykonávala žiadnu činnosť, ktorá je v rozpore so zákonom. Ani neštandardne dlhá kontrola z daňového úradu, ktorá sa evidentne uskutočnila na príkaz z najvyšších kruhov, nič nezistila. Firma Soul, s.r.o., postupuje celú záležitosť svojim právnym zástupcom," uzatvára konateľka firmy Soul, s.r.o.
V súčasnosti najsilnejšia opozičná strana SDKÚ-DS podľa premiéra Roberta Fica v čase svojho vládnutia, najmä v rokoch 2004 a 2005, robila podozrivé operácie s použitím nastrčených firiem a prostredníctvom účtov v zahraničných bankách. Dokazujú to podľa neho podozrivé operácie so spoločnosťou Soul, s.r.o. "Vzhľadom na prepojenie SDKÚ-DS, Soul ako personálne prepojená firma na SDKÚ-DS, účty nominantov SDKÚ-DS a firiem z daňových rajov v švajčiarskych bankách možno vyvodiť podozrenie z používania čiernych fondov na financovanie straníckej činnosti a z pokusov legalizovať tieto fondy, teda prať špinavé peniaze," argumentoval 22. januára Fico.
VIDEO: SDKÚ podľa Fica ovládajú nemajetné schránkové firmy
Premiér reagoval na transakciu, ktorou spoločnosť Soul, s.r.o., v roku 2003 prevzala dlh SDKÚ-DS vo výške 22.532.727 Sk (747.950 eur). "SDKÚ-DS predala budovu spoločnosti Soul na základe kúpnej zmluvy zo 16. decembra 2004, teda viac ako rok po prevzatí dlhu, pani Bartová kúpila budovu od SDKÚ-DS za 26.256.760 Sk (871.565 eur)," priblížil premiér.
Firma Soul podľa neho v roku 2004 vykázala úver vo výške 27.545.000 Sk (914.326 eur), čo zodpovedá kúpnej cene za spomínanú budovu. Premiér má k dispozícii rámcovú zmluvu o lombardnom úvere na 800.000 eur, ktorý získala firma Soul od švajčiarskej banky Credit Suisse. Lombardný úver banka podľa Fica môže poskytnúť aj nesolventnej firme, keď zaň svojím kontom ručí tretia osoba. "Kto je táto tretia osoba?," opýtal sa Fico.
Navyše, Soul dostal podľa premiéra 710.000 eur z banky Credit Suisse reálne už dva týždne pred podpisom rámcovej zmluvy. "V ten istý deň, ako zo švajčiarskej banky Credit Suisse prichádzajú na účet firmy Soul peniaze, Soul prevádza na účet SDKÚ-DS kúpnu cenu za budovu na Medenej," upozornil predseda vlády. "Pýtame sa SDKÚ-DS, poslali ste 28. decembra 2004 zo svojho účtu, na ktorý ste dostali peniaze od Soulu, sumu 516.888 eur na účet anglickej spoločnosti Allied Wings, pochopiteľne opäť vo švajčiarskej banke Credit Suisse?," opýtal sa premiér, podľa ktorého je Allied Wings Ltd napojená "na Karibik, známy svojimi daňovými rajmi".
Fico 22. januára upozornil aj na to, že privatizačným poradcom v prípade predaja časti Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) v čase Dzurindovej vlády bola spoločnosť Credit Suisse First Boston, ktorá je investičnou bankovou jednotkou Credit Suisse Group.
http://www.cas.sk/clanok/148596/video-fico-odkryva-dalsie-cachre-sdku-vraj-prala-peniaze-cez-firmu-soul.html

04. 02. 2010 novy čas - Vlastníkom firmy Destor Investment, ktorej patrilo logo SDKÚ, je vraj pokladník Dzurindovej strany Igor Kucej.
Pokladník SDKÚ Igor Kucej vraj musí pre dôkazy vycestovať do Londýna.
Aj keď sa k vlastníctvu prihlásil dobrovoľne, dôkaz o tom však nemá. Tvrdí, že musí vycestovať do Londýna.
V nedeľu Dzurindova SDKÚ Novému Času povedala, že majiteľom firmy Destor Investment je pokladník strany. „Vlastníkom akcií je Igor Kucej a je pripravený zverejniť aj dôkaz,“ znela odpoveď strany. Firma Destor Investment, ktorá je Kucejovým spoločníkom v ďalšej firme Involve, vlastnila modré logo SDKÚ. Sídli pritom na rovnakej londýnskej adrese ako schránkové firmy Allied Wings a Diamond Hotels UK, známe z kauzy financovania SDKÚ. Aj pokladník Igor Kucej tvrdí, že je jediným majiteľom firmy Destor.
Vlastnícke listiny však stále, aj napriek prísľubu SDKÚ, neukázal. Na stretnutí s Novým Časom povedal, že to podľa neho nie je také jednoduché a musel by vycestovať do Londýna. To však podľa neho nie je v súčasnosti možné. Listiny sú totiž uložené v trezore u právnikov. Novému Času však prisľúbil, že ich predloží, keď ich získa. „Nemám nič spoločné s Diamond Hotels ani s Allied Wings,“ uzavrel.

Schránkové firmy

  • Allied Wings - Strane Mikuláša Dzurindu vraj v jej začiatkoch požičala približne 404-tisíc €. Tie jej strana splatila z predaja budovy na Medenej ulici v Bratislave.
  • Destor Investment - Britská firma Destor Investment ovláda slovenskú spoločnosť Involve, ktorej konateľom je pokladník SDKÚ Igor Kucej. Involve vlastnila modré logo SDKÚ. Destor a Allied Wings sídlia na rovnakej londýnskej adrese.
  • Diamond Hotels UK - Po privatizácii ovládla počas 2. Dzurindovej vlády bratislavský hotel Forum. Firmy Diamond Hotels UK a Destor Investment mali pritom rovnakého riaditeľa a sídlo.
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License